به‌مانند تابلو برق‌های دیگر تابلو برق فشار متوسط در محدوده ولتاژی خاصی می‌تواند کاربرد داشته باشد. تابلو برق فشار متوسط به‌منظور قطع و وصل مدار و همچنین تأمین جریان در بازه تعیین‌شده ولتاژ می‌تواند کاربرد مناسب داشته باشد. تابلو برق فشار متوسط در انواع مختلف امروزه طراحی و تولید می‌شود. نگهداری از تجهیزات الکترونیکی این مهم را می‌طلبد که از قطعات کاربردی استفاده کنیم.

به همین منظور تابلو برق فشار متوسط به‌عنوان یک محفظه فلزی به اشکال گوناگون در اختیار شما قرار می‌گیرد. اسکلت و چارچوب نگهدارندِ تابلو برق فشار متوسط به‌گونه‌ای است که به بهترین نحو علاوه بر حفاظت از تجهیزات، قابلیت دسترسی اپراتور به تمام قطعات و تجهیزات را خواهد داد.

طراحی تابلو برق فشار متوسط به‌گونه‌ای است که به مهندسین این امکان را می‌دهد تا به ساده‌ترین شکل می‌توانند به تجهیزات درونی آن دسترسی داشته باشند. امروزه با استفاده از گاز SF6 در درون محفظه این تابلو ایمنی مناسبی در ساخت آن رعایت می‌کنند. استفاده از شیوه ساخت منحصربه‌فرد به مهندسین کمک می‌کند تا با طراحی بهتر تابلو برق بتوانند بازدهی بیشتری دریافت کنند.

در ساخت تابلو برق فشار متوسط از متریال مختلفی استفاده می‌شود. بااین‌حال گونه فلزی این تابلو برق به‌عنوان پرکاربردترین نوع، امروزه به‌صورت ویژه طراحی می‌شود. تمام تجهیزات با قرار گرفتن در محفظه‌های فلزی به بهترین شکل موردحفاظت قرار می‌گیرند. علاوه بر این در طراحی تابلو برق فشار متوسط تمام تجهیزات با توجه به بازه‌ای خاصی از ولتاژ قابلیت استفاده دارند.

تابلو برق فشار متوسط به‌نوعی از تابلوها اطلاق می‌شود که در آن مجموعه‌ای از قطع و وصل‌کننده‌های جریان فیوزها و کلیدها نصب می‌شود. در بسیاری از سازمان‌ها و مکان‌هایی که نیاز به تجهیزات الکترونیک دارند استفاده از تابلو برق فشار متوسط می‌تواند کاربردی باشد. هدف از طراحی و ساخت این تابلو برق توزیع جریان برق به بهترین نحو و محافظت از مدارها عنوان می‌شود.

سطح ولتاژ مورداستفاده در تابلو برق فشار متوسط بین هزار ولت تا ۳۶ هزار ولت قرار دارد. در ساخت این تابلو برق استفاده از تجهیزات مناسب موجب می‌شود که با دریافت گواهی کیفیت به بهترین نحو بتواند از سیستم برق‌رسانی محافظت کرد.

به‌منظور پیشگیری از خطرات احتمالی در تابلو فشار متوسط استفاده از عایق‌های گازی ضروری خواهد بود. مهم‌ترین نوع گاز مورداستفاده در تابلو برق فشار متوسط گاز هگزا فلوئورید گوگرد است. با اشباع کردن محفظه درون تابلو برق به‌خوبی از تجهیزات و ساختار موجود محافظت می‌شود.

تابلو برق‌هایی که از این نوع گاز و سایر گازهای عایق در طراحی آن‌ها استفاده می‌شود با سهولت در نصب همراه خواهند بود. این کار بدون هیچ‌گونه خطری، طراحی بازه کاری را در سریع‌ترین زمان انجام خواهد داد. اگر در تابلو برق فشار متوسط از هوا به‌عنوان عایق استفاده شود برای قطع مدار قادر به کم کردن فاصله بین اجزا نخواهیم بود. با این کار علاوه بر اشغال فضای درونی اتاق بدون بهره، موجب ایجاد مشکلاتی در آینده خواهیم شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *